Dag 4 (9;30- 15;00) - Reisverslag uit Peize, Nederland van Stijn Geugien - WaarBenJij.nu Dag 4 (9;30- 15;00) - Reisverslag uit Peize, Nederland van Stijn Geugien - WaarBenJij.nu

Dag 4 (9;30- 15;00)

Blijf op de hoogte en volg Stijn

22 November 2018 | Nederland, Peize

Verslag van dag 4 van de internationale stage bij DUO.

Vandaag stond het consortium overleg van Europass voor mij op het programma. Ik had mij rond 9;30 geïnstalleerd, ik informeerde eigenlijk vrijwel direct naar enige ontwikkelingen in de zaak van het false diploma. Die bleken er te zijn. Zo had men via het vertaal bureau (het document was binnengebracht door een mevrouw die in opdracht van een vertaalbureau werkte, een bureau dat op haar beurt weer in opdracht werkte voor de persoon tot wie het document behoorde. Deze persoon had zich dus lekker ingedekt.) een document met verkregen dat zou moeten bevestigen dat de persoon in kwestie daadwerkelijk aan de benodigde documenten had deelgenomen. Dit document bleek echter, net als het diploma, vervalst te zijn.

Zo bestaat zo'n type document in eerste instantie helemaal niet. Daarnaast stond het vol continuïteitsfoutjes. Zo was het document opgesteld in 2018 terwijl het een zaak in 1987 betrof, stonden er zinnen in de tegenwoordige tijd terwijl ze in de verleden tijd behoorde te staan en stond er het volgende;

"The person in question is expected to have completed the exams required..." (iets in die trend).

Iets wat natuurlijk niet geheel sluitend is.....

Vrij snel nadat dit document binnenkwam kreeg mijn stagebegeleidster een mailtje van de universiteit Twente, zij had immers het document ingeschat en die kant op gestuurd. Zij conformeerden dat het hier inderdaad om een vervalsing ging.

Hierna begaf ik mij naar de locatie waar het consortium overleg plaats zou vinden (11;00-14;00). Hier waren de vertegenwoordigers van een aantal instanties aanwezig die lid waren van het consortium, er waren ook een aantal leden afwezig (in totaal waren er 8 man (inclusief mijzelf), waarvan er 4 bij DUO werkte (mijzelf niet meegerekend)).

De agenda van deze vergadering zag er als volgende uit:

- Welkom/opening
- Vaststelling agenda
- Mededelingen en staan van zaken
- Concept verslag van 19 oktober 2017
- Stand van zaken Europese werkgroepen
- 6-maandereportage
- Europass decision
- Advisory group
- Grant Request 2018-2020
- Beursdeelname
- Gebruik promotiemateriaal
- Grant Request 2018
- Vaststelling date en plaats volgende vergadering
- Rondvraag en w.v.t.t.k
- Sluiting rond 14;00 uur (dit werd uiteindelijk 13;35)

Deze vergadering was tot mijn verbazing redelijk informeel, dit kwam deels omdat de aanwezigen elkaar al erg goed kende.

Toen deze vergadering eenmaal was afgelopen keerde ik terug naar de afdeling Internationale Diensten. Hier besloot ik samen met mijn stagebegeleidster dat het wel handig was om mij toegang te verlenen tot he wifi netwerk. Iets wat in theorie mooi was maar in praktijk wat lastiger bleek uit te voeren. In eerste instantie liepen wij naar de ICT hulpdesk, hier werden ons instructies verleend waarmee wij een aanvraag konden indienen die ons vervolgens toegang zou verlenen tot een wifi netwerk. Dit bleek echter alleen te werken voor de computers die op de afdeling stonden (iets waar we achter kwamen naar een telefoongesprek met de afdeling die deze aanvragen behandeld), ook was dit een process dat een dag zou duren. Naast het feit dat ik een wifi wachtwoord nodig had voor een extern apparaat duurde een dag natuurlijk wat lang. Wederom begaven wij ons richting de hulpdesk, dit maal om een gastaccount in handen te krijgen. Dit kon ons dan wel verleend worden, het was echter iets wat, als je er een lange periode van gebruik van wilde maken, elke dag opnieuw moest aanvragen.

Ambtenaren, zo blijkt, zijn naast uiterst zorgvuldig ook een tikkeltje bureaucratisch. Nu wil ik duidelijk maken dat dit in geen enkel opzicht een kritiek punt is. Het siert ze. Echter zijn ook hierin gradaties te ontdekken, zoals dat wel vaker het geval is. Zo ben ik tot de ontdekking gekomen dat rijksambtenaren toch wel echt het ergst zijn, en daar blijken er hier toch een flink aantal van rond te lopen.



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Peize

InternationaleStageDUO

Internationale stage bij DUO in Groningen.

Recente Reisverslagen:

23 November 2018

Dag 5 (8;00 - 13;15)

22 November 2018

Dag 4 (9;30- 15;00)

21 November 2018

Dag 3, 08;00-14;45

20 November 2018

Dag 2 (9;45-15;30)

19 November 2018

Dag 1 (10;00-15;20)
Stijn

Actief sinds 18 Nov. 2018
Verslag gelezen: 82
Totaal aantal bezoekers 1006

Voorgaande reizen:

19 November 2018 - 23 December 2018

InternationaleStageDUO

Landen bezocht: