Dag 3, 08;00-14;45 - Reisverslag uit Peize, Nederland van Stijn Geugien - WaarBenJij.nu Dag 3, 08;00-14;45 - Reisverslag uit Peize, Nederland van Stijn Geugien - WaarBenJij.nu

Dag 3, 08;00-14;45

Blijf op de hoogte en volg Stijn

21 November 2018 | Nederland, Peize

Dag 3 van mijn internationale stage bij DUO.

Ik ben vandaag (relatief) vroeg begonnen. Ik had ovenacht bij mijn stagebegeleidster en kon dus erg gemakkelijk met haar mee naar het kantoor.

Ik heb vandaag veel samen met mijn stagebegeleidster gedaan. Allereerst hebben we samen naar een aantal titulatuur aanvragen gekeken. Deze waren al beoordeeld door Inge, ze moesten echter nog even gecheckt worden door mijn stagebegeleidster.

Hierna heeft mijn stagebegeleidster mij aan de hand van een aantal authentieke diploma's en een 10 euro biljet wat geleerd over de echtheid kenmerken die in dit soort documenten zitten. Dingen zoals;

- Watermerken; tweetonig of meertonig
- Pregen; blinddrukken
- Optisch variabele inkt
- Plaatdrukken

Universiteiten verwerken vaak "veiligheidsmechanismen" in hun documenten. Zo is bijvoorbeeld het diploma van de universiteit van Maastricht beveiligd tegen het maken van kopieën (mocht dit toch geprobeerd worden dan zal er meerdere malen over het document verspreid "Copy" verschijnen).

Gister had ik vermeld dat er een diploma was binnen gekomen waarvan men sterk het vermoeden had dat dit vervalt was. Mijn stagebegeleidster heeft samen met mij (ik mocht meeluisteren met de telefoon gesprekken) contact opgenomen met de universiteit Twente (de universiteit die dit document zou hebben verstrekt). Wij konden echter niet in contact komen met de personen die ons hierin zouden kunnen helpen. Als het goed is is er uiteindelijk een scan wat het document in kwestie naar de universiteit gestuurd.

Ook heb ik vandaag met een mevrouw gesproken die aanvragen voor het beroep gastouder verwerkt en beoordeeld. Zo is sinds 2011 het beroep gastouder gereglementeerd, er dient dus een diploma van een bepaald niveau behaald te zijn voordat dit beroep beoefent kan worden.

Ik heb vervolgens tot het "eind" van de dag de consortium document doorgelezen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Peize

InternationaleStageDUO

Internationale stage bij DUO in Groningen.

Recente Reisverslagen:

23 November 2018

Dag 5 (8;00 - 13;15)

22 November 2018

Dag 4 (9;30- 15;00)

21 November 2018

Dag 3, 08;00-14;45

20 November 2018

Dag 2 (9;45-15;30)

19 November 2018

Dag 1 (10;00-15;20)
Stijn

Actief sinds 18 Nov. 2018
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 1008

Voorgaande reizen:

19 November 2018 - 23 December 2018

InternationaleStageDUO

Landen bezocht: